måndag 17 oktober 2011

Helgen V.40 & 41

Här kommer lite info vad som hänt de senaste två helgerna.
V.40
Lördag morgon satte vi oss i bilen för att åka till huvudstaden och för 4:e året i rad besöka Stockholm Beer & Whisky Festival. I år var vi 8 personer som försökte hålla ihop och provsmaka allt från Öl till Tequila. Det var som vanligt massor av människor alla lite glada och trevliga :) Vid den här "montern" provade jag Glenfarclas 21-åriga och Glen Garioch från 1994, tyckte att Glenfarclas var bäst. Här står Helen, Mona & Peter och njuter!
En riddare från "Krusovice" gick runt och jag passade på att bli fotograferad med han. Det var en riktigt lyckad festival med mycket gott. Jag och Joel passade även på att införskaffa lite nya cigarrer. Nu får vi vänta ett helt år till nästa festival, det har blivit en trevlig tradition som vi kommer hålla vid liv.
V.41
Denna helg spenderades i stugan och bl.a. upptagning av båt stod på schemat. Freddan och jag hjälptes åt att ta upp varandras båtar samt våra bryggsektioner. Det gick riktigt smidigt, trots att vi bara bryggorna för hand, till skillnad från förra helgen då de andra stugorna hade traktor till hjälp. Efter kortet togs hjälpte jag allt till ;) Linus och Anton ville vara med när vi grejade och höjdpunkten för dem var nog när de fick åka med på släpkärran ner till hamnen. Linus satt själv och Anton satt i mitt knä. Helen planterade rabarber som vi fått av Anders & Anette. Jag monterade även Mitsubishi ME Control inne i stugan så vi kan styra värmepumpen från mobilen samt få info om ev. strömavbrott osv. På lördag kvällen gick vi ner till Freddan och Åsa och umgicks, vilket var riktigt trevligt (som vanligt). Helgen som kommer blir det stugan igen och då står vedklyvning på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar