måndag 7 november 2011

Helgen V.44

Ännu en helg i stugan!
Efter att ha varit på kyrkogården och tänt några ljus i fredags rullade vi ner till stugan. Väl nere tände vi även lite ljus som brann ända tills på söndag morgon. På lördagen var det fullt ös ;) Vi röjde upp bakom friggebodarna och gjorde fint, det som gick att elda åkte ner i tunnan. Riktigt skönt att vara ute en hel dag å bara greja med allt möjligt. När det började skymma gav vi upp och värmde lite glögg och satte oss ute på fårskinnspälsarna och njöt! Vi provade två olika sorters glögg, Ripa vinglögg = 5st solar & Biskopens blandning = 4st solar.
Söndagen var det dags för nya uppdrag, vi gick upp på vinden för att ta bort ev. getingbon, ett va galet stort. När vi håller på å röjer som bäst så säger Helen,
-Jag tyckte jag hörde något... Ja tror det är möss i den där isolerings förpackningen. Helen gick ner från vinden och jag tog tag i förpackningnen och ut sprang en liten mus, jag slängde ner isoleringen på gräsmattan och Helen säger, -Jag tror det är en till där i... mycke riktigt fanns det en till, vad som hände med den låter jag vara osagt... Sist men inte minst, det blommar i November!

2 kommentarer:

  1. Du hade väl inte ihjäl den hoppas jag...

    //Orustbo

    SvaraRadera
  2. Den har det nog bättre där den är nu än där den var innan....
    // Kenny

    SvaraRadera