måndag 29 november 2010

Helgen

Helgen som var spenderade vi i Askersund, på Hotel Norra Vättern. Helen hade köpt en "Choklad Weekend" till mig/oss när jag fyllde. Vi kan verkligen rekommendera detta till alla för det var grymt trevligt. När vi kom dit serverades det kaffe och en god blåbärs cheesecake i loungen. Efter det gick vi till rummet och där var det uppdukat med chokladdoppade jordgubbar och champagne.















Kl. 15:00 skulle vi vara på Venus chokladfabrik. Receptionisten på hotellet sa att det tog ca. 8min att gå dit, det tog ca 15min i rask takt å snöstorm. Väl framme fick vi en genomgång om hur de tillverkar choklad. Vi fick prova 3st olika praliner och det serverades även glögg. Det var mycket intressant och gott :) Först kändes det lite "snålt" med bara 3st praliner, men va mätt man blev på riktig choklad.















Efter en rask promenad tillbaks till hotellet var det dags för lite "relax". Relaxavdelningen kändes nybygd och var riktigt fräsh. Vi bastade och relaxade. Kl. 17:30 serverades vi chokladfondue och frukt i relaxen = trevligt :)
Kl. 19:30 serverades det fördrink i form av en Choklad Martini i loungen innan det var dags att sätta sig och äta.



















Menyn för Supén
Förrätt:Delikatessrökt hjortytterfilécarpacio serveras med en valronachoklad och vild pepparrotscreme, chilicreme samt en spädsallad.
Varmrätt:Lenrimmad rödingfilé serveras med ett limesmör samt ett vitt chokladskum smaksatt marsalavin och chilislungade soyabönor.
Eterrätt: Den ser ni på bild nedan, chokladpraliner med champage, portvin, whisky och cognac, känns inte som om jag behöver kommentera det... :)

1 kommentar: