torsdag 16 augusti 2012

Hojtur

Har två dagar i rad tagit denna tur på hojen. I tisdags tog jag den själv och igår följde Helen med. Det är en riktigt fin tur genom skogarna norr om Karlskoga. I tisdags gick den från Karlskoga via Gyttorp, sen vidare till Grythyttan och sen via Lokabrunn tillbaks till Karlskoga. Igår som sagt samma tur fast i andra riktningen. Det har varit två riktigt fina sommarkvällar, perfekt för hojåkning och den här streckan på ca. 12mil gör man med några stopp på ca. 2 timmar.
Det finns massor av fina platser att stanna på vid ex. ett flertal sjöar som ni ser på bilden ovan. Men ett av mina favoritställen är vid sjön Torrvarpen utanför Grythyttan. Bilderna nedan är från den platsen och talar nog för sig själva.
Gjorde om bilden till svartvit, trots alla fina färger men den här blev jag riktigt nöjd med.
Den här bilden har jag bara beskurit då jag tyckte den var fin som som var.
Den här bilden har jag beskurit och "lekt" lite med, helt okej om jag får säga själv.

Även denna bild är lite beskuren och bearbetad. Det var allt för denna gång, får se när vi ses igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar