måndag 19 september 2011

Helgen V.37

Helgen V.37 spänderads på Orust hos våra vänner i Henån, Johnny "Rocker", Marie och Fredrik. Vi kom ner på fredag em och som vanligt stod en Single Malt av högsta klass och väntade, denna gång i form av en The Glenlivet "Archive" 21. Det var Johnnys egna "semester present" till sig själv som vi avnjöt tillsammans i de nya glas som han även inhandlat speciellt för detta tillfälle, dä är va jag kallar klass! Som vanligt när vi träffas så ger den som hälsar på den andra en present. Johnny fick av mig en Aberfeldy 21 som jag hoppas kommer falla han i smaken, den var fint paketerad iaf :) På lördagen åkte Helen och Marie på loppis "skräll" ;) Johnny var med Fredrik på simträning och jag var hemma i huset och slappade. När Johnny och Fredrik kom hem så gick vi ut och grejeade med muren som Johnny snart byggt klart. Den blir riktigt mäktig! Det är ett riktigt fint hus de har. Lördagens höjdpunkt = Kräftskiva! Färska havskräftor och räkor i mängder å vilka baddare! Jag åt säkert 30min efter de andra slutat äta. Om jag gillar skaldjur... = Japp :) Fredrik var lite tveksam till läckerheterna men han smakade utav alla de sorter. Här ser ni Johnny "Rocker" in action, med nubben och en kräfta i högsta hugg. Stort tack från oss till er för en grymt trevlig helg och vi ser fram emot nästa möte då ni kommer till oss i Kga för att bl.a. besöka Boda Borg för en returmatch!

1 kommentar: